Friday, July 28, 2006

Лучше И Не Скажешь

Сет Годин

Marketers and money

Money is the enemy of most entrepreneurs and marketers. Actually, that's not true. The search for money, the need for money and the desire to spend the money you have are the enemy.

From movies (Superman vs. Syriana or WordPlay) to coffee (Maxwell House vs. Starbucks) to technology (Microsoft vs. a kid in a room in Germany) we see it over and over again.

First rule: great product development and marketing almost always comes from organizations that don't have enough money. Having less money keeps you from trying to buy your way out of trouble.

Second rule: learning to live with less money means you will develop skills and resources instead of buying them. And it means that when you have less money (again), you'll be prepared.

Third rule: When you need money for something specific, go get it. But just for that. With good terms. As soon as you spend money to protect your money or leverage your money or account for your money or send a message about your money, the money is not only wasted, it hurts you.

8 Comments:

Blogger UncommonBusiness said...

Пошел случайно на Алексу, а там один из моих сплогов висит в отделе Movers And Shakers прямо на втором месте. Вот она - сила Web 2.0

11:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

As soon as you spend money to protect your money or leverage your money or account for your money or send a message about your money, the money is not only wasted, it hurts you.

А вот тут непонятно, что автор хотел сказать этим предложением? Откуда такая посылка? Почему защищать свои деньги - плохо?

WBR, Taras.

1:39 AM  
Blogger UncommonBusiness said...

Тарас, а что непонятно? Он говорит не о том, что защищать свои деньги плохо, а что нельза защищать деньги деньгами. Под словом деньги он явно имеет ввиду бизнес, который приносит деньги. Мне ясен его пример. Вот у нас в Калининграде были частные мобильные салоны (и некоторые остаются). Пришел Евросеть и почти всем жопа. Некоторые глупцы захотели защитить свой бизнес деньгами (больше рекламы и т.д.), но ничего из этого не вышло. Те кто остались, борются за нишу не деньгами, а другим. У нас есть салон, который большинство денег зарабатывает тем, что привозит мобилы на заказ. И Евросети не боиться.

1:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

>что нельза защищать >деньги деньгами. Под >словом деньги он явно >имеет ввиду бизнес, >который приносит деньги

Если твой бизнес - рентная офисная площадь, то разве застраховать ее от неприятностей, (купив за деньги страховку) плохо?

>Некоторые глупцы захотели >защитить свой бизнес >деньгами (больше рекламы >и т.д.),

С этим не спорю. Я и говорил о том, что хорошо бы раскрыть последний абзац, как мы это сделали сейчас, в комментариях.

WBR, Тарас.

2:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Если мелким салонам в холдинг объединяться, тоже глупцы?

6:38 AM  
Blogger UncommonBusiness said...

Объединение это как раз пример, когда ты не пытаешься откупиться от проблемы. И есть масса примеров года люди значительно увеличивали свой доход без вложения денег именно благодаря кооперации или joint ventures.

6:48 AM  
Anonymous Alcohol Study said...

World Largest Study today done by US
https://www.myhealthtips.us/alcohol-is-directly-linked-to-dementia/

2:42 AM  
Blogger Unknown said...

nice article..its amazing...If you Are looking Best Gynecologist in Jaipur,
laser hair removal in Jaipur,
skin treatment in Jaipur,
cosmetologist in Jaipur,
Dental Clinic In Jaipur

1:43 AM  

Post a Comment

<< Home